Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

No Comments

Το e-table γεννιέται…

Το e-table γεννιέται…

…σε μια βεράντα χάρη σε ένα τυχαίο γεγονός. Το αναπάντητο τηλεφώνημα σε ένα «καλό» εστιατόρια για μια κράτηση, θα προβληματίσει τον Γιώργο Αρφαρά και τον Κώστα Σαριδάκη και κατευθείαν θα γεννηθεί η ιδέα. Με τον καιρό θα αρχίσει να παίρνει μορφή, θα εξελιχθεί, θα βρει εμπόδια, θα αλλάξει η αρχική δομή και περίπου δύο χρόνια μετά, εκείνη η αρχική δειλή ιδέα θα γίνει η βασική τους εργασία. Πέρασαν σχεδόν πέντε χρόνια και ακόμα νιώθουν πως είναι στην αρχή…

 

Άνθρωποι που σχετίζονται επαγγελματικά με την εστίαση, τι σχέση έχουν με το φαγητό;
Τα γούστα μας διαφέρουν. Ο ένας είναι λάτρης των gourmet εστιατορίων, ο άλλος προτιμά τις πιο cozy επιλογές. Ωστόσο δεν αυτοπροσδιοριζόμαστε ως προορισμός γεύσης. Το e-table είναι μια προσπάθεια γεφύρωσης της γεύσης με την τεχνολογία. Έλειπε αυτή η σύνδεση, αλλά όσο περνάει ο καιρός πραγματοποιείται όλο και σε μεγαλύτερο βαθμό. Σαφώς υπάρχουν ακόμη οι υπέρμαχοι της «πίστης στην παράδοση», αλλά αυξάνονται και εκείνοι που συνειδητοποιούν τα αμέτρητα οφέλη της χρήσης της τεχνολογίας και των ακόλουθων ευκολιών της, στις οποίες ανταποκρίνεται και το αγοραστικό κοινό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αύξηση των κρατήσεων στα μαγαζιά με τα οποία συνεργαζόμαστε σε ένα ποσοστό που κατά μέσο όρο αγγίζει το 10%- 20%.

 

e-table

 

Παρ’ όλα αυτά δεν παύει να είναι μια νέα συνθήκη για τα ελληνικά δεδομένα. Σε ποιο βαθμό έχει αρχίσει να υπάρχει υπεύθυνη ανταπόκριση τόσο εκ μέρους του κοινού όσο και εκ μέρους των συνεργαζόμενων εστιατορίων;
Είναι μεγάλη η χαρά μας να διαπιστώνουμε πως σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό, που με βεβαιότητα μπορούμε να πούμε πως φθάνει το 97%, λειτουργεί άριστα. Γι’ αυτό το σκοπό, φυσικά, έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα. Με το που γίνεται μια κράτηση, το εστιατόριο ενημερώνεται τηλεφωνικά, με e-mail και με sms, ενώ η έκπτωση που τυχόν υπάρχει γίνεται κατ’ ευθείαν στον τελικό λογαριασμό. Μετά την πρώτη κράτηση που κάνει ένας πελάτης μέσω του site μας, εκτός από το e-mail στο οποίο μας στέλνει την κριτική του, επικοινωνούμε προσωπικά στο τηλέφωνο μαζί του για να βεβαιωθούμε πως όλα πήγαν όπως έπρεπε και σε περίπτωση παραπόνων πάντα υπάρχει αποζημίωση.

 

e-table

 

Η δημοσίευση της κριτικής του κοινού είναι μεγάλη υπόθεση για τους επισκέπτες που θέλουν να πάρουν αντικειμενικές γνώμες. Πώς μπορεί να διασφαλισθεί πως αυτό που διαβάζουν είναι πράγματι η κριτική του κοινού και όχι μια «έμμεση» προσπάθεια διαφήμισης;
Προκειμένου να μπορέσει ο επισκέπτης να δημοσιεύσει την κριτική του απαιτείται να έχει κάνει κράτηση μέσω της πλατφόρμας μας και στη συνέχεια έρχεται η πιστοποίηση, εκ μέρους του μαγαζιού, πως το έχει επισκεφθεί. Εάν δεν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, δε γίνεται να δημοσιευθεί η άποψη. Με αυτό τον τρόπο προσπαθούμε να διασφαλίσουμε αυτή ακριβώς την αξιοπιστία. Αυτός ήταν άλλωστε ο λόγος που επιλέξαμε να συνεργαστούμε με το Ask4Food.gr, ένα site που περιλαμβάνει κριτικές εστιατορίων, των οποίων όμως η παρουσίαση γίνεται με συγκεκριμένα κριτήρια και συγκεκριμένες βαρύτητες.

 

Πώς προέκυψε η συνεργασία με το Ask4Food;
Τα δύο αυτά sites έχουν πολλά κοινά και η σύνδεσή τους ήταν σχεδόν θέμα χρόνου. Πρόκειται για μια στρατηγική συνεργασία που λειτουργεί αλληλοσυμπληρωματικά. Το Ask4Food έχει χιλιάδες κριτικές κοινού για εστιατόρια αλλά δεν έχει αναπτύξει το κομμάτι του online booking. Σε εκείνο ακριβώς το σημείο ερχόμαστε εμείς και μέσω της πλατφόρμας για online κράτηση, προσφέρουμε στους επισκέπτες του τη δυνατότητα, αφού επιλέξουν το εστιατόριο που τους ενδιαφέρει και ενημερωθούν μέσω των κριτικών, με ένα κλικ να μεταφέρονται στο e-table και να κάνουν εντελώς δωρεάν την κράτησή τους, επωφελούμενοι των προσφορών που έχουμε εξασφαλίσει. Αυτό αυτόματα μάς απομακρύνει από την εντύπωση που μας θέλει μια υπηρεσία κρατήσεων και μας μετατρέπει σε μια πλατφόρμα ανακάλυψης εστιατορίων, που δίνει τη δυνατότητα της έρευνας, της συλλογής στοιχείων και κριτικών. Αυτός ο χαρακτηρισμός ενισχύεται και χάρη στην εικονική περιήγηση που μπορεί να κάνει ο επισκέπτης στους χώρους των εστιατορίων. Το έχουμε ήδη κάνει για περίπου 150 εστιατόρια και συνεχίζουμε.

 

Ποιοι είναι οι όροι που πρέπει να τηρηθούν για να εξασφαλισθεί και κυρίως να διατηρηθεί η αξιοπιστία του κοινού;
Ο όρος είναι ένας: συνεχής εγρήγορση! Εκ πρώτης όψεως φαίνεται απλή υπόθεση, αλλά, σας διαβεβαιώ, δεν είναι καθόλου. Συνεχής επικοινωνία σε σταθερή συχνότητα με όλα τα εστιατόρια, ενημέρωση για τις αλλαγές που γίνονται στο μενού και τις τιμοκαταλόγους, διαρκής προσπάθεια ανεύρεσης ευκολιών προς το κοινό, όπως η πρόσφατη προσθήκη δυνατότητας πληρωμής μέσω VISA.

 

Πώς κάνετε την επιλογή των συνεργαζόμενων εστιατορίων;
Μπορούμε να αναπτύξουμε συνεργασία με όποιο μαγαζί δέχεται τηλεφωνικές κρατήσεις, είτε πρόκειται για ένα gourmet εστιατόριο, είτε για ένα παραδοσιακό ψητοπωλείο, αρκεί πάντα να τηρούνται οι κανόνες ποιότητας στη γεύση και την εξυπηρέτηση. Βέβαια, συνεργαζόμαστε και με πολλά μαγαζιά, τα οποία, αν και έχουν στα sites τους δυνατότητα e-booking χρησιμοποιούν και τη δική μας πλατφόρμα ως εργαλείο marketing.
Πριν την τελική επιλογή για τη σύναψη της συνεργασίας προχωράτε σε μια κατ’ ιδίαν διαδικασία γευσιγνωσίας συνήθως ή όχι;
Η διαδικασία γευσιγνωσίας γίνεται στη συνέχεια σε επιλεγμένα εστιατόρια από την food blogger του e-table.gr. Η σύναψη συνεργασίας καθορίζεται από συγκεκριμένα κριτήρια που εγγυώνται την ποιότητα του εστιατορίου, τόσο από την πλευρά των πρώτων υλών όσο και από το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρει. Σκοπός είναι να καλύψουμε όλες τις κουζίνες και τις περιοχές της Αθήνας, καθώς και όλη την Ελλάδα σιγά σιγά, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες του e-table.gr να ανακαλύπτουν συνεχώς νέους γευστικούς προορισμούς.

 

Πίσω από μεγάλες ιδέες, υπάρχουν πάντα και μεγάλα όνειρα. Το δικό σας;
Θα θέλαμε να δούμε το e-table να ταξιδεύει και εκτός συνόρων.
e-table

 

Συνέντευξη: Β. Αναγνωστοπούλου, Σ. Κοζανίδου

Φωτογραφίες: Γιώργος Αδάμος/Tech Matrix

Submit a Comment