Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

No Comments

Οι υπολογιστές δε βελτιώνουν τις σχολικές επιδόσεις

Οι υπολογιστές δε βελτιώνουν τις σχολικές επιδόσεις

 

Σύμφωνα με μελέτη του ΟΟΣΑ που δημοσιεύτηκε χθες, η συχνή χρήση των υπολογιστών στο σχολείο δεν αποφέρει καμία σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις των μαθητών. Που θα πει ότι το χάσμα ανάμεσα σε μαθητές εξοικειωμένους με την «ψηφιακή ανάγνωση» είναι ίδιο με το αντίστοιχο της «παραδοσιακής ανάγνωσης», παρά την ευρεία χρήση υπολογιστών στις χώρες του ΟΟΣΑ.
 
Γενικά, όσοι μαθητές χρησιμοποιούν στο σχολείο υπολογιστές σε μέτριο βαθμό τείνουν να έχουν κάπως καλύτερες επιδόσεις εν συγκρίσει με εκείνους που κάνουν σπάνια χρήση. Ωστόσο, όσοι μαθητές χρησιμοποιούν τους υπολογιστές πολύ συχνά στο σχολείο τα πάνε πολύ χειρότερα. Δηλαδή, η εναντικότερη χρήση Η/Υ συνδέεται με σημαντικά χαμηλότερα μαθητικά αποτελέσματα.
 
Το πιο απογοητευτικό εύρημα της μελέτης, πάντως, είναι το γεγονός ότι ο κοινωνικο-οικονομικός διαχωρισμός των μαθητών δε μειώνεται από την τεχνολογία, αλλά αντιθέτως ενισχύεται. Επομένως, ο αποδοτικότερος τρόπος να γεφυρωθεί το χάσμα είναι η ισότητα στην εκπαίδευση και όχι η πρόσβαση των παιδιών σε hi-tech συσκευές.
 
Αντίστοιχα είναι τα ευρήματα και για τη χρήση του διαδικτύου. Στη μελέτη που διεξήχθη σε 31 κράτη, δεν υπήρξε ούτε μία χώρα όπου η συχνή χρήση του ίντερνετ στο σχολείο να οδήγησε σε βελτίωση των μαθητικών επιδόσεων. Παράλληλα, δεν πρέπει να αμελούμε και τις «γοητείες» του διαδικτύου, με προεξάρχουσα τη σταθερή αγαπημένη «αντιγραφή-επικόλληση» και τις επιπτώσεις της στις εργασίες των παιδιών. Οι έτοιμες απαντήσεις, αλλά και ο εντοπισμός έγκυρων πηγών στο πέλαγος της online πληροφορίας δυσχεραίνει τη μελέτη και μειώνει σημαντικά το χρόνο άσκησης του μαθητή.
 
Με 24 δις ευρώ ετησίως να κατευθύνονται στην εκπαιδευτική τεχνολογία στα σχολεία και το σύγχρονο πολιτισμό να εξελίσσεται χέρι-χέρι με τις τεχνολογικές καινοτομίες, το ζήτημα δεν είναι να φύγουν οι υπολογιστές από τα σχολεία. Εκεί που πρέπει να επικεντρωθούμε είναι η εξεύρεση αποδοτικότερων τρόπων χρήσης που δεν αντιμάχονται τη μάθηση, αλλά την ενισχύουν. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία καλούνται να πρωτοστατήσουν στις τεχνολογικές εφαρμογές και όχι να ακολουθούν τις εξελίξεις.
 
Μέχρι τότε όμως, το παν είναι οι δάσκαλοι και οι γονείς να μείνουν προσηλωμένοι στη σωστή εκπαίδευση. Γιατί «η τεχνολογία μπορεί να ενισχύσει μια σπουδαία εκπαίδευση, αλλά η σπουδαία τεχνολογία δεν μπορεί να αντικαταστήσει μια κακή εκπαίδευση».

 

Submit a Comment